Wednesday, May 22, 2013

Doboš torta


Ostalo u meni ono nešto čudno, kad se neko od ukućanih vraća sa puta, da ga kod kuće dočeka gozba. Elem, dragi je na službenom putu, žena mlada domaćica, opasana keceljom lizne prst i prevrne stranu, nekog novog kuvara. Kod nas situacija malo modernizovanija, žena mlada domaćica=ja, lizne prst = zarola scrool na mišu, prevrne list kuvara=lista internet stranu. Skoro isto, nijanse su u pitanju.
On putuje, ja kuvam. Lepo smo to mi podelili.  Pobednica višednevnog lutanja je Doboš torta. Moj prvenac. Lepa divna, čokoladna torta sa karamelom. Ubitačna kombinacija!!!!
Lepo sam ja prostudirala recepte, ali svi su mi nešto nejasni. Niko detaljno da objasni onaj deo tanke kore, pa onaj drugi deo karamel...Od cele price ja jedino u potpunosti shvatih fil( i to je nešto).
Recept koji je pobedio na izboru je recept za Doboš tortu, moje velike virtuelne prijateljice Superkemije.
Ona je tu sve lepo ispisala, gotovo nacrtala. Meni osta da se kulinarski oprobam i obradujem dragog.


Doboš Torta

kora:

  • 6 velikih jaja
  •  170 g šećera
  •  120 g brašna
  •   +
  •  malo putera za premazivanje pek papira  

  1. da si olakšamo pravljenje većeg broja kora prvo treba izrezati 8 komada pek papira 28-30 cm, na svaki papir običnom olovkom iscrtati krug veličine  26 cm- crtajte oko okruglog kalupa.. ..sad papire okrenite s one strane gde nema tragova olovke i sve ih rasporedite po stolu/radnoj ploči i sl. 
  2. svaki papir unutar krugova premažite puterom da se posle kore mogu lakše skinuti.. 
  3. za testo – umutimo  belanca u čvrst sneg..žumanca i šećer miksamo dok ne posvetle, zatim dodajemo brašno i malo snega od belanaca- miksamo da se poveže 
  4. na kraju varjačom umešati ostatak snega.. 
  5. rasporedite ravnomerno testo po papirima (otprilike 4 pune kašike na svaki), te plastičnom lopaticom zagladite testo do ivica da dobijete tanku koricu.. 
  6. stavite prvi papir na veliki pleh od rerne i stavite peći u zagrijanu rernu na 200 °C 8 minuta (pazite da vam kore ne izgore-treba biti zlatno žute boje) 
  7. u pripremi imate drugi  pleh na kojem već čeka sledeća kora, znači čim pleh izvadite iz rerne stavljate drugi i tako ćete biti prilično brzo gotovi.. pečenu koru zajedno s papirom stavite na žicu da se hladi..pečene kore slažite jednu na drugu i pustite da se skroz ohlade.. papir se skida pre nadevanja s kremom..
    1 koru iseći na 16 komadića i nu ćemo karamelizovati i staviti na vrh torte
    krema:
    •  500 g putera
    •  250-300 g čokolade (mlečne)
    •  100 g -II- (za kuvanje)
    •  2 žumanceta
    •  200 g šećera u prahu 
    •  1-2 žlice limunovog soka

    1. za kremu: čokoladu  otopiti na laganoj vatri i nek se skroz ohladi ali ne stvrdne.. 
    2. ako ne želite stavljati sirova žumanca u kremu (ja ih stavljam) možete ih malo obraditi na laganoj vatri, par minuta mešati varjačom da ih prođe temperatura..
    3. omekšali puter miksati, dodati šećer u prahu, zatim žumanca i čokoladu a na kraju sok od limuna-miksati da se dobro poveže.
      .
    4. limunov sok dodajem da mi krema bude malo mekša, ali on se ne sme osetiti u kremi.. 
      karamel:
      150g šećera

      šećer stavite u veći lonac -tako da nije u debelom sloju..da se topi na laganoj vatri, ne mešati dok ne vidite prve naznake topljenja (ako prerano počnete mešati mogu vam ostati grudice).. kad vidite na mestima da se počelo topiti lagano mešajte dok se sav šećer ne otopi, treba imati zlatno žutu boju.
      U gotov karamel umočiti komade kore i ostaviti ih da se karamel stegne

      -kremom filovati kore, ukrasiti je karamelizovanim korama i tačkicama od kreme

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...